top of page

Maak kennis met Rose Erkus

In ons recente interview met Rose Erkus, freelance projectmanager bij InfraCare, spraken we over haar achtergrond en haar rol binnen InfraCare. Met meer dan tien jaar ervaring in leidinggevende functies, voornamelijk binnen de klantenservice, brengt Rose kennis en vaardigheden mee die ze inzet om complexe projecten bij InfraCare soepel te laten verlopen. We gingen dieper in op haar werkzaamheden binnen het bedrijf, haar visie op samenwerking en communicatie, en de impact die zij hoopt te maken binnen InfraCare.


Security, NAC-oplossing

Kun je iets over jezelf vertellen en hoe je bij InfraCare terecht bent gekomen?


Rose: ‘Ik ben Rose Erkus en ik heb meer dan tien jaar ervaring in leidinggevende functies, voornamelijk op afdelingen voor klantenservice binnen commerciële organisaties. Ik kende al een van de eigenaren van InfraCare, Elwin Haas, en in de periode voordat ik bij InfraCare begon, heb ik meerdere oriënterende gesprekken met hem gevoerd over de mogelijkheden binnen het bedrijf.’


‘In eerdere functies ben ik ook betrokken bij/verantwoordelijk voor meerdere projecten geweest. Ik kwam tot de conclusie dat deze rol goed bij mij past. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om als freelance projectmanager bij InfraCare aan de slag te gaan.’


Kun je iets vertellen over je rol als freelance projectmanager bij InfraCare?

‘Samen met verschillende collega’s van InfraCare zorg ik ervoor dat alle apparatuur technisch wordt voorbereid en locaties worden klaargemaakt voor bijvoorbeeld de overgang naar SD-WAN. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de interne planning en stem ik tegelijkertijd af met de locaties. Kort samengevat bewaak ik een project continu van begin tot eind, door middel van grondige voorbereiding, duidelijke communicatie (zowel intern als extern), het opstellen van realistische planningen en wekelijkse evaluaties. Dit alles met als doel om de kwaliteit te waarborgen en voortdurend te verbeteren.’


Wat zijn de projecten waar je momenteel aan werkt? (Kun je een project beschrijven?)


‘Momenteel werk ik aan een project voor de uitrol van SD-WAN bij een van de zorgklanten van InfraCare. Dit project loopt tot het einde van dit jaar. Het vervangen van het netwerk verloopt in verschillende fases, en waarschijnlijk zal ik ook de vervolgprojecten oppakken. Deze projecten omvatten de uitrol van SD-LAN en WiFi. InfraCare heeft er bewust voor gekozen om dit gefaseerd en met overlap uit te voeren.’


Hoe ervaar je de samenwerking met je freelance collega’s binnen InfraCare?


‘De samenwerking met de andere freelance collega’s verloopt erg goed. Iedereen binnen InfraCare werkt zelfstandig, maar werkt tegelijkertijd ook goed samen. In het project zijn meerdere collega’s verantwoordelijk voor verschillende aspecten, waardoor we van elkaar afhankelijk zijn om het project tot een succes te maken. Die samenwerking ervaar ik als zeer soepel en prettig.’


Hoe zou je de bedrijfscultuur binnen InfraCare omschrijven?


‘Ik zou de bedrijfscultuur van InfraCare omschrijven als informeel en professioneel. Daarnaast merk ik dat de collega’s bij InfraCare een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en altijd bereid zijn om elkaar te helpen, met als belangrijkste doel: een tevreden eindklant.’


Hoe zorg je ervoor dat projecten op tijd worden afgerond en hoe zorg je ervoor dat klanten op de hoogte blijven van de voortgang van een project?


‘Ik stel wekelijks een planning op en neem telefonisch contact op met elke locatie om de nodige zaken af te stemmen. Zodra alles is afgestemd, stuur ik een e-mail met een beschrijving van de werkzaamheden en de geplande datum waarop dit wordt uitgevoerd. Na afloop evalueer ik samen met de betrokkenen of de uitrol naar wens is verlopen. ‘Intern wordt er een actielijst bijgehouden waarin iedereen de status kan bijwerken, en dit wordt ook wekelijks mondeling besproken. Op deze manier zorg ik ervoor dat alles zowel intern als extern soepel verloopt.’


Welke rol speelt klantcommunicatie in je werk, en hoe onderhoud je goede relaties met de klanten van InfraCare?


‘Ik streef er altijd naar om tijdig en duidelijk te communiceren, maar ik probeer ook flexibel in te spelen op de wensen en behoeften van klanten. Wat ik (met name in mijn rol) belangrijk vind, is het nakomen van afspraken. Als er toch een obstakel is of iets niet helemaal naar wens verloopt, blijf ik hierover communiceren zodat we gezamenlijk een passende oplossing kunnen vinden. Dit schept vertrouwen.’


Tenslotte, Welke impact wil je hebben binnen InfraCare en de projecten waar je aan werkt?


‘Wat ik hoop te bereiken met mijn achtergrond in leidinggeven en klantenservice, is het serviceniveau bij InfraCare naar een nog hoger niveau te tillen. Mijn doel is om de technische expertise binnen InfraCare te vertalen naar een begrijpelijke en gebruiksvriendelijke dienstverlening voor de eindklant. Als schakel tussen intern en extern hoop ik hieraan bij te kunnen dragen.’


bottom of page